Translate

czwartek, 15 sierpnia 2019

Ogórki małosolne



Dla mnie to banalnie prosty przepis na przepyszną przekąskę 
i dodatek do przeróżnych dań! 😊
 Ostatnio dowiedziałam się jednak, 
że nie wszyscy wiedzą jak je zrobić 😊
Dlatego też postanowiłam dodać ten przepis 😊
Mam nadzieję, że komuś się przyda 
i zasmakuje tych pyszności! 😉
 
Składniki:
ogórki gruntowe (najlepiej te malutkie i twarde)
czosnek
koper
chrzan
sól
woda

* jeśli masz możliwość to zakup cały zestaw do kiszenia, w którego skład wchodzi: główka czosnku, kawałek chrzanu i pęczek kopru z łodygami
 

 Jak to wszystko zrobić?


A teraz uwaga! 😊
Proporcje (w zależności od tego, ile będziesz potrzebował):
na litr wody - kopiata łyżka soli.
Ogórki, czosnek, chrzan i koper porządnie wypłucz,
żeby nic nie zgrzytało pod zębami 😏
Możesz też zostawić na chwilę ogórki 
i koper w lodowatej wodzie 😊
Do słoika na dół włóż część kopru, na to ułóż ogórki (tak, żeby przylegały do siebie - to trochę jak Tetris 😉). Pomiędzy ogórki powrzucaj czosnek i kawałki chrzanu. Na górę ułóż pozostały koper. Gotowe! 
A nie mówiłam, że proste? 😉

P.S. nie wiem jak Wy, ale ja zjadam je już chwile po zalaniu 😉 
A takie "na drugi dzień" to już dopiero niebo w gębie!!!
😊


Smacznego! :)

K.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz